مضرات مصرف غذای خانگی برای سگ و گربه

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم فواید و مضرات مصرف غذای خانگی و خشک می باشد. یکی از مزایای استفاده از غذای خشک راحتی و سالم ماندن آن برای مدت طولانی تری است. غذاهای خشک مرغوب برای حیوان خانگی شما بسیار خوش خوراک تر و سالم تر می باشند. غذای خشک دیرتر فاسد شده و به سلامت دهان، دندان و لثه پت شما کمک بسیاری می کند. همچنین از بوی بد دهان حیوان خانگی شما جلو گیری می نمایند. از دیگر مزایای استفاده از غذای خشک در مسافرت، پیک نیک و یا مهمانی می باشد.

از مضرات مصرف غذای خانگی می توان به بالانس نبودن غذا اشاره کرد. بدن حیوان خانگی شما با توجه به سن، نژاد، گونه و فعالیت روزانه ای که دارد می بایستی میزان مناسبی از املاح، ویتامین ،چربی، کربوهیدرات، کلسیم، امگا3 و 6 ، فسفر، سدیم، ید، روی، مس، آهن، پروتئین، فیبر را روزانه دریافت نماید. غذای خانگی نمی تواند همزمان میزان مناسبی از همه موارد مورد نیاز بدن پت شما را تامین کند.  این امر سبب بیماری و کوتاه شدن عمر حیوان خانگی دلبند شما می شود.

تفاوت غذای خشک و خانگی

  • سلامت دندان ها

به دلیل بافت نرمی که غذاهای خانگی دارند، ذرات آن در دهان پت مانده و باعث زرد شدن و جرم گرفتن دندان های حیوان می شود و بوی بد دهان را به دنبال خواهد داشت. از مضرات مصرف غذای خانگی می توان به تجمع باکتری ها و پلاک های دندانی در دهان حیوان خانگی اشاره کرد.

پت شاپ آنلاین تی پتس tipets - ضرر غذای خانگی برای سگ و گربه

 

  • سلامت پوست و مو

بیشتر حیواناتی که از غذای تر استفاده می کنند دچار ریزش مو هستند و این مسئله برای صاحبین پت ها بسیار دردسرساز خواهد بود. به همین سبب مضرات مصرف غذای خانگی گریبانگیر صاحبین این فرشته های دوست داشتنی نیز می شود. غذاهای تر یا خانگی علاوه بر زمان بر بودن تهیه، معمولا گران تر از غذاهای خشک با کیفیت مشابه می باشند. مقرون به صرفه نبودن استفاده از غذای تر یکی دیگر از مضرات مصرف غذای خانگی است.

کدام را انتخاب کنیم؟ غذای خانگی یا غذای خشک؟

غذای تر خیلی سریع تر از غذای خشک فاسد می شود و باید به طور روزانه تهیه و در یخچال نگهداری شود. خیلی از صاحبین پت ها شاغل هستند و یا زیاد مسافرت می روند که این خود یک چالش برای تهیه غذا ایجاد می کند به همین سبب مضرات مصرف غذای خانگی بسیار بیشتر از مزایای آن خواهد بود. غذای خشک در بلند مدت بسیار به صرفه تر و مناسب تر می باشد و به سلامت و شاد بودن سگ یا گربه شما و زندگی راحت شما در کنار پت دلبندتون کمک بسیاری می کند. یکی دیگر از نکات مهم در مصرف غذای تر توجه به حساسیت های غذایی حیوانات خانگی می باشد.

از مضرات مصرف غذای خانگی باید به ابن نکته بسیار مهم اشاره داشت. شما می بایستی همواره از آلرژهای غذایی سگ یا گربه خانگیتان مطلع باشید. زیرا به طور مثال مصرف حتی مقدار کمی میگو، ماهی و یا کره بادام زمینی برای پت هایی که به این موارد حساسیت دارند می تواند خطرناک و موجب مرگ آنها شود.

نگهداری غذاهای تر از دیگر مضرات مصرف غذای خانگی می باشد. ممکن است پت شما غذای یک وعده خود را به طور کامل نخورد شما دیگر نمی توانید آن غذا را دوباره استفاده کنید زیرا احتمال فاسد شدن آن بسیار بالاست و موجب بیماری حیوان خانگی شما می شود. دور ریز آن هم باعث هدر رفتن هزینه و زمانی است که شما برای تهیه آن گذاشتید. اما مصرف غذای خشک این مشکلات را به همراه ندارد و شما به آسانی می توانید اضافه آن را به ظرف اصلی بگردانید و یا بدون نگرانی از خراب شدن آن را در ظرف پت خود باقی بگذارید.

نکته مهم

این نکته را در نظر داشته باشید غذای خشک باعث مصرف بیشتر آب در حیوان خانگی شما می شود پس بهتر است همیشه آب تازه و خنک در اختیار حیوان خود بگذارید.

از دیگر نکات حائز اهمیت استفاده از غذاهای خشک مرغوب و با کیفیت می باشد. غذا خشک هایی که برندهای نامشخص،قلابی و تاریخ گذشته دارند به شدت آسیب زا خواهند بود. تی پتس بهترین برندهای غذای خشک ایرانی و خارجی با تاریخ انقضای بالا، بهترین کیفیت و اصل و قیمت های بسیار مناسب را برای شما فراهم آورده تا با خیال راحت برای حیوانات خانگی عزیزتان غذاهای مناسب با شرایط زندگیشان تهیه کنید و از زندگی کردن در کنارهم دیگر لذت ببرید.

یک دیدگاه برای “مضرات مصرف غذای خانگی برای سگ و گربه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه